Меню

Блог / В світі вітражів

Тіффані експериментував і над вдосконалення технології виготовлення вітражів.

Тіффані експериментував і над вдосконалення технології виготовлення вітражів. Під його керівництвом було винайдено спосіб формування пластинок скла у вітражі, який зараз використовують виробники вітражів у всьому світі. Технологія Тіффані полягає в тому, що шматочки скла скріпляються між собою не за допомогою грубих металевих (частіше свинцевих) профілів, а мідної стрічки. Кожен шматочок скла обгортається за периметром мідною стрічкою та укладається на шаблоні ескізу виробу. Підготовані таким чином елементи спаюються між собою з обох боків олов’яним припоєм. На відміну від використання свинцевого профілю паянням мідної стрічки можна з’єднувати шматки скла під різними кутами, що дозволяє виготовляти об’ємні вітражі, в яких окремі елементи вітража зроблені випуклими чи ввігнутими, забезпечує можливість використовувати у виробі практично нічим не обмежені форми й площини. Це додає вітражу оригінальність і неповторність. Технологія Тіффані також дозволяє використовувати більше дрібних деталей, оскільки з’єднувальні доріжки на вітражі є тонкими й малопомітними. Вони можуть бути сріблястими, як припій, або патинуванням їх можна забарвлювати у різні кольори, аж до чорного, формуючи витончені лінії малюнка.

 

Незамінною ця техніка стала при виготовленні абажурів, люстр, ваз та інших предметів декору, де робота на малій порівняно з вітражем поверхні, до того ж криволінійній, вимагає об’єднання великої кількості дуже дрібних фрагментів у цілісну композицію. У таких виробах Тіффані найпоширенішими видами декору були геометричний орнамент, рослинні мотиви та зображення комах. І хоча багато етапів робіт були уніфіковані, кожен абажур залишався унікальним твором завдяки індивідуальній кольоровій гамі і високій майстерності ручного виконання. При цьому не тільки сам Тіффані і майстри його студії створювали проекти виробів. Для втілення в матеріалі він використовував і найкращі проекти інших художників того часу. Так, наприклад, знаменитий абажур настільної лампи «Бабка», який отримав гран-прі на Всесвітній Паризькій виставці 1900 року, був створений за проектом Клари Дріскол.